آموزش برنامه word

آموزش برنامه word
سلام دوستان عزیز،
به قسمت از آموزش جامع برنامه ورد خوش آمدید. در این دوره، قصد داریم تا شما را با یکی از قدرتمندترین و پرکاربردترین نرمافزارهای پردازش متن، یعنی Microsoft Word، آشنا کنیم. این نرمافزار به شما امکان میدهد تا اسناد حرفهای و زیبا ایجاد کنید، ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید.
در این قسمت این آموزش، به معرفی کلی نرمافزار ورد خواهیم پرداخت. شما با محیط کاربری این برنامه، ابزارها و امکانات اولیه آن آشنا خواهید شد. همچنین، نحوه ایجاد یک سند جدید و ذخیره آن را یاد خواهید گرفت. هدف ما این است که شما بتوانید به راحتی با این نرمافزار کار کنید و از تمامی امکانات آن بهرهمند شوید.
با ما همراه باشید تا با هم قدم به دنیای شگفتانگیز ورد بگذاریم و مهارتهای جدیدی کسب کنیم.
دانلود فایل PDF این متن جزوه آموزش
ذخیره سازی، باز کردن و ایجاد فایل جدید
1) ایجاد کردن یک فایل جدید
روش ها:
File > new > Blank document
انتخاب دکمه new از نوار ابزار
فشردن کلید های Ctrl و N به طور همزمان
2) ذخیره کردن یک فایل
File > Save as
- توجه: در صورتی که هنگام جستجو در منوها، گزینه مورد نظرتان را مشاهده نمیکنید، منو را بزرگ نمایی (Expand) کنید.
انتخاب دکمه save از نوار ابزار
- اسم پیش فرض فایل ها document خواهد بود و پسوند آنها .doc است.
3) باز کردن یک فایل:
File > Open
انتخاب دکمه Open از نوار ابزار
فشردن کلید های Ctrl و O به طور همزمان
تنظیمات صفحه:
File > Page Setup
حاشیه: (margin)حاشیه صفحه
شیرازه: (Gutter)فاصله بین صفحات (گاتر)
جهت: عمودی (Portrait) یا افقی (Landscape)
زبانه کاغذ: تنظیمات اندازه کاغذ
- در پایین سمت راست پنجره پیش نمایش کاغذ انتخابی را نشان می دهد.
- با کلیک بر روی پیش فرض تنظیمات انتخابی برای همیشه باقی می ماند.
خط کش ها:
نمایش یا عدم نمایش خط کش ها: view > ruler
مرز آبی رنگ قبل از خط کش، نشان دهنده حاشیه صفحه است.
تعیین واحد اندازه گیری: Tools > option> General > Measurement units > centimeter
در صورت مشکل در تایپ اعداد فارسی: Tools > option > complex script > Numeral > context
قالب بندی متن:
با استفاده از نوار ابزار فرمت
برای افزایش یا کاهش یک واحد در اندازه قلم:
Ctrl + [ (کاهش)
Ctrl + ] (افزایش)
درشت: Ctrl + B
مورب: Ctrl + I
زیر خط دار: Ctrl + U
تراز:
وسط چین: Ctrl + E
چپ چین: Ctrl + L
راست چین: Ctrl + R
تراز از دو طرف: Ctrl + J
ه: ابزارها > گزینه > نمایش > علامت های قالب بندی > متن مخفی شده
قالب بندی پیشرفته متن
نکته مهم: قبل از اعمال هر نوع تغییری، باید ابتدا متن یا شی مورد نظر را انتخاب کنید.
پنجره فونت: Format > Font یا Ctrl + D
زبانه فونت:
متن لاتین Latin text: فونت برای حروف لاتین
Complex scrip: فونت برای زبان فارسی
رنگ قلم Font color: رنگ متن
نوع زیر خطUnderline style: نوع خط زیر متن
رنگ زیر خطUnderline color: رنگ خط زیر متن
افکتها:
خط زدن Strike through: یک خط روی متن
خط زدن مضاعف Double Strike through: دو خط روی متن
بالا نویس Super script: متن بالاتر از خط زمینه
پایین نویس Sub script: متن پایین تر از خط زمینه
سایه Shadow: اضافه کردن سایه به متن
توخالی Out line: توخالی کردن فونت
برجسته Emboss: برجسته کردن فونت
تو رفتگی Engrave: تو رفتگی فونت
حروف کوچک بزرگ Small Caps: تغییر اولین حرف کلمه به حروف بزرگ
بزرگ کردن حروف All caps: تبدیل تمام حروف به بزرگ
مخفی کردن Hidden: پنهان کردن متن
برای پنهان کردن متن، ابتدا متن مورد نظر را انتخاب کرده، سپس آن را پنهان کنید.
برای دیدن متن مخفی شده: ابزارها > گزینه > نمایش > علامت های قالب بندی > متن مخفی شده
Tools > option > view >Formatting marks> Hidden text
زبانه فاصله بین حروف:
کشیدگی کاراکترها (Scale): کشیده یا فشرده کردن کاراکترها
فاصله بین کاراکترها (Spacing):
معمولی (Normal): فاصله پیش فرض
گسترده (Expanded): افزایش فاصله بین کاراکترها
فشرده (Condensed): کاهش فاصله بین کاراکترها
موقعیت (Position):
معمولی (Normal): موقعیت پیش فرض
بالابرده (Raised): بالا بردن کاراکترها
پایین برده (Lowered): پایین آوردن کاراکترها
زبانه افکت متن: شامل افکت های مربوط به متن (در چاپ قابل مشاهده نخواهند بود).
قالب بندی پاراگراف: قالب > پاراگراف
تراز بندی (Alignment): تراز متن
دو نوع تراز بندی وجود دارد: تراز چپ برای متون لاتین و تراز راست برای متون فارسی
ورد به طور خودکار جهت متن (Direction) را تعیین می کند.
تورفتگی از سمت چپ (Before text): تورفتگی از حاشیه چپ
تورفتگی از سمت راست (After text): تورفتگی از حاشیه راست
|
تورفتگی (Indentation):
تک (Single): فاصله تک خط
1.5 خط (1.5 lines): فاصله یک و نیم خط دو برابر (Double): فاصله دو خط حداقل (At least): حداقل فاصله دقیقاً (Exactly): فاصله دقیق چندگانه (Multiple): چند حالت فاصله
|
خط اول (First line): تورفتگی برای خط اول پاراگراف
آویزان (Hanging): تورفتگی برای خطوط دیگر پاراگراف
فاصله خطوط (Line Spacing):
نکات تایپ، تب ها و سفارشی سازی نوار ابزار
چند نکته قبل از شروع به تایپ!
- هنگام تایپ فارسی، حتماً جهت (direction) را راست به چپ و تراز (align) را راست بگذارید. برای راحتی از Ctrl + Right Shift استفاده کنید.
- برای ایجاد پاراگراف جدید از Enter استفاده کنید. پس برای رفتن به خط بعد در یک پاراگراف، از Enter استفاده نکنید، زیرا ورد آن خط را پاراگراف جدید تلقی میکند.
- برای رفتن به خط بعد در پاراگراف از Shift + Enter استفاده کنید.
تب عددی (Decimal Tab)
تب وسط چین (Center Tab) تب چپ چین (Left Tab) تب راست چین (Right Tab) تب جدا کننده (Bar Tab)
|
- برای شکست صفحه (رفتن به صفحه جدید) از Ctrl + Enter استفاده کنید.
تب ها (TAB):
در ورد 5 نوع تب وجود دارد:
برای ایجاد تب، با کلیک در گوشه سمت چپ نوار ابزار خط کش می توان تب ها را تغییر داد.
برای اضافه کردن یک تب، کافی است در محل مورد نظر روی نوار خط کش کلیک کنید.
برای حذف کردن تب، تب را به سمت داخل صفحه درگ کنید.
برای تنظیمات تب: قالب ç تب ها
اندازه اولیه برای هر تب 1.27 سانتیمتر است که میتوانید به دلخواه خود آن را تغییر دهید.
ساخت یک نوار ابزار اختصاصی:
روی نوار ابزار راست کلیک کرده و سپس سفارشی سازی (customize) را انتخاب می کنیم.
در پنجره باز شده روی جدید (New) کلیک کرده، یک نام برای نوار ابزار خود تعیین می کنید. سپس از تب فرمانها (Command) با درگ کردن، ابزارهایی که می خواهید در نوار ابزارتان باشد را اضافه میکنید.
اضافه کردن ابزار فرمول و کپی/ انتقال متن
اضافه کردن ابزار ویرایشگر فرمول (Equation Editor) برای تایپ فرمول های ریاضی:
روی نوار ابزار راست کلیک کرده و سپس سفارشی سازی را انتخاب میکنیم.
روش1: راست کلیک کرده و کپی (Copy) را انتخاب کنید.
روش 2: از منوی ویرایش (Edit)، گزینه کپی (Copy) را انتخاب کنید. روش 3: روش سریع: Ctrl + C
|
در پنجره مربوطه به تب فرمانها (Commands)، در دسته درج (Insert)، فرمان ویرایشگر فرمول (Equation Editor) را پیدا و آن را روی نوار ابزار قرار می دهیم.
روش های کپی:
ابتدا متن مورد نظر را انتخاب (highlight) کنید، سپس:
روش 1: راست کلیک کرده و چسباندن (paste) را انتخاب کنید.
روش 2: از منوی ویرایش (Edit)، گزینه چسباندن (paste) را انتخاب کنید. روش3: روش سریع: Ctrl + V
|
برای چسباندن (paste) متن کپی شده:
می توان با انتخاب متن مورد نظر و نگه داشتن دکمه Ctrl و درگ (drag) کردن موس، همزمان کپی و چسباندن را انجام داد.
روش انتقال (Cut) مانند کپی است، با این تفاوت که متن انتخابی به جای کپی، جابه جا می شود.
برای انتقال مستقیم هم میتوان متن را درگ کرد.
یافتن و جایگزینی یک عبارت در متن:
زبانه Find: ویرایش ç Find ( Ctrl + F)
عبارت مورد نظر جهت جستجو: در قسمت Find What عبارت مورد نظر را وارد کنید.
در صورت تیک زدن Highlight all Item found in عبارات پیدا شده، highlight می شود.
با زدن دکمه More می توانید جستجو را محدود کنید
حساس به حروف کوچک و بزرگ (Match Case)
عیناً کلمه تایپ شده جستجو می شود (Find Whole Words Only)
استفاده از قواعد جستجو (Use Wildcards)
کلمه پیدا شده را با کلمه جدید جایگزین می کند. (Replace with)
|
زبانه جایگزین(Replace): Ctrl + H
نشانه گذاری و ایجاد لینک
نشانه گذاری (Book Mark): Insert ç Book Mark
ابتدا یک نام برای نشانه گذاری وارد کنید و سپس دکمه اضافه کردن را زده و تایید کنید.
ایجاد لینک (Hyperlink):
متن یا شی مورد نظر را انتخاب کرده، سپس راست کلیک کرده، گزینه Hyperlink را انتخاب کنید.
ایجاد لینک برای قسمت هایی از متن:
- برای قسمت های مورد نظر نشانه گذاری (Book Mark) تعریف می کنیم.
- عمل لینک را برای متن مورد نظر انجام میدهیم با این تفاوت که در پنجره Hyperlink گزینه نشانه گذاری (Book Mark) را انتخاب می کنیم.
نکته: برای اجرای لینکها، باید دکمه Ctrl را نگه دارید. در غیر این صورت، باید تیک استفاده از Ctrl + کلیک برای دنبال کردن لینک را از آدرس زیر بردارید: Tools > Option > Edit > Editing Option
کار با نوار ابزار Drawing
- هنگام ایجاد شکل، شکل را در خارج از کادر Drawing رسم می کنیم.
- برای اینکه به تعداد زیاد یک شکل ایجاد کنیم روی ابزار مورد نظر، دوبار کلیک (Doble Click) می کنیم.
- برای رسم دایره، ابزار رسم بیضی را انتخاب می کنیم و کلید Shift را نگه می داریم.
- برای رسم مربع، ابزار رسم مستطیل را انتخاب می کنیم و کلید Shift را نگه می داریم.
تنظیمات مربوط به اشکال:
روی شکل راست کلیک کرده، قالب بندی خودکار شکل (Format Auto Shape) را انتخاب می کنیم یا روی شکل دوبار کلیک می کنیم.
هر شکل دو نوع رنگ آمیزی دارد:
رنگ خط شکل (Line Color)
رنگ داخل شکل (Fill Color)
تنظیمات شکل، کادر متن، رسم چارت و وارد کردن تصویر
رنگ داخل شکل (Color): رنگ داخلی
شفافیت (Transparency): میزان شفافیت
|
تنظیمات شکل:
پر کردن (Fill):
چرخش شکل (Rotation)
حفظ نسبت تصویر (Lock aspect ratio)
|
سایه روشن های مختلف (Gradient)
بافت یا الگوهای مختلف (Texture) الگو یا قالب های مختلف با هاشور (Pattern) شکل با تصویر انتخابی پر می شود (Picture)
|
اندازه (Size):
افکت پر کردن (Fill Effect):
رنگ خط شکل (Color): رنگ خط
بدون خط (No line) نوع خط (Dashed) سبک خط (Style) ضخامت خط (Weight)
|
خط (Line):
طرح بندی (Layout):
نوشته ها اطراف شکل قرار می گیرند (In line with text)
کادر اطراف شکل به صورت مربعی خواهد بود (Square)
نوشته ها تا حد امکان در اطراف شکل قرار می گیرند (Tight)
شکل در زیر متن قرار میگیرد (Behind text)
شکل روی نوشته ها قرار می گیرد (In Front of text)
v برای رسم اشکال پیش فرض از گزینه Auto Shape استفاده می کنیم.
v نکته: برای جابجایی اشکال از دکمه های Arrow key استفاده می کنیم. v در صورت نیاز به جابجایی ریز اشکال از Ctrl + Arrow key استفاده می کنیم.
|
کادر متن، رسم فلوچارت و دیاگرام سازمانی
کادر متن (Text Box):
با استفاده از این ابزار، متن خود را در هر جای صفحه که خواستید به صورت یک کادر قرار دهید.
توجه: برای محو کردن کادر متن، در قسمت تنظیمات مربوط به رنگ خط کادر متن، گزینه “بدون خط” (No line) را انتخاب کنید.
رسم فلوچارت و استفاده از رابطها (Connectors): (Auto shapes > Connectors)
- ابتدا اشکال مورد نظر را از گزینه Auto Shape > Flowchart انتخاب و رسم می کنیم. توجه کنید که این اشکال باید داخل کادر رسم شکل ایجاد شوند.
- سپس با استفاده از اتصال دهنده ها، اشکال را به یکدیگر وصل می کنیم.
(Word Art):
با استفاده از این گزینه می توانید سبک ها و افکت های مختلف نوشتن را ایجاد کنید. بیشتر از این گزینه برای ایجاد عنوان اصلی استفاده می شود.
با نوار ابزار Word Art، متن Word Art را ویرایش کنید. همچنین تنظیمات مربوط به نوع سبک، شکل سبک، فاصله بین کاراکترها و … را انجام دهید.
دیاگرام سازمانی (Organization Chart):
با کلیک بر روی دکمه دیاگرام سازمانی، پنجره ای باز می شود. نوع چارت را سلسله مراتبی را انتخاب می کنیم.
ورد اتوماتیک یک چارت کوچک رسم کرده و نوار ابزار organization chart فعال می شود.
انتخاب یک سطح (Level)
انتخاب تمام شاخه ها (Branches) انتخاب تمام دستیار ها (All assistants) انتخاب تمام خطوط اتصالی (All connecting line)
|
نوار ابزار دیاگرام سازمانی (organization chart):
انتخاب یک سطح (Select):
از گزینه Auto Format استایل های مختلف چارت را می توانید انتخاب کنید.
|
عادی (Standard)
انشعاب دو طرفه (Both hanging) انشعاب از طرف چپ (Left hanging) انشعاب از طرف راست (Right hanging)
|
زیر دست (Subordinate)
همکار (Coworker) دستیار (Assistant)
|
طرح بندی (Layout):
Insert shape |
(Clip Art):
به اشکال از قبل طراحی شده ای می گویند که هر یک نشان دهنده یک مفهوم یا موضوع است.
می توانید این اشکال را از گالری موجود در ورد و یا از گالری موجود در اینترنت انتخاب و در ورد وارد کنید.
نکته: برای اضافه کردن متن در اشکالی که با استفاده از Auto Shape ایجاد شده اند، روی شکل راست کلیک کرده و گزینه اضافه کردن متن را انتخاب کنید.
وارد کردن تصویر (Insert picture): Insert > picture > from file
معمولی (Automatic)
تصویر خاکستری (Grayscale) تصویر سیاه و سفید (Black & white) تصویر مات (Washout)
|
برای وارد کردن تصویر از این گزینه استفاده می کنیم. با وارد کردن تصویر نوار ابزار تصویر فعال می شود.
رنگ (Color):
تضاد (Contrast):
کاهش تضاد (less contrast) افزایش تضاد (More contrast)
روشنایی (Brightness):
کاهش روشنایی (less brightness) افزایش روشنایی (More brightness)
با استفاده از ابزار برش (Crop) می توانید قسمتی از تصویر را نگه داشته و بقیه را حذف کنید.
با هربار کلیک تصویر 90 درجه به چپ می چرخد (Rotate).
نوع خطوط اطراف تصویر را تعیین می کند (Line style).
برای حذف پیکسلهای رنگی مشابه (Trance parent).
نکته: برای جابجایی تصویر ابتدا یکی از حالتهای متن دور تصویر (text wrapping) را انتخاب می کنیم.
نکته: در ویندوز می توانید با دکمه Print Screen از هر چیزی که در حال نمایش است عکس بگیرید. برای وارد کردن سریع این عکس، یک کادر متن ایجاد کنید و عکس را چسبانید (paste).
نکته ! گاهی اوقات موقع تایپ اشتباها دست شما به کلید insert میخورد، در این صورت اگر بخواهید
بین نوشتهها متنی را اضافه کنید نوشتههای بعد از آن قسمت پاک شده، نوشتههای جدید جایگزین میشود، توجه کنید موقعی که این حالت فعال باشد، در نوار وضعیت حالت OVR را میبینید. برای جلوگیری از این اتفاق کلید insert را بار دیگر فشار دهید.
تعریف زیرنویس برای کلمات (Footnote):
نکته: برای انجام تنظیمات مربوط به زیرنویس، ابتدا نمای view را در حالت normal قرار دهید: view > normal
سپس از منو نمایش ، زیرنویس را انتخاب کنید.
در این حالت نوار ابزار مربوط به زیرنویس در پایین صفحه باز می شود و می توانید تنظیمات مربوط به خط جدا کننده را انجام دهید.
ایجاد کادر و پس زمینه برای صفحه: قالب > حاشیه و سایه
توجه: در تب حاشیه ها (Borders) تنظیمات برای یک پاراگراف انجام می شود، اما در تب حاشیه های صفحه (page border) تنظیمات برای تمام صفحات انجام می شود.
توجه: برای اینکه اندازه کادر با اندازه حاشیه صفحه مطابقت پیدا کند، در قسمت اندازه گیری (measure)، در فرم گزینه را در حالت متن قرار داده و گزینهتراز بندی (align) را تیک می زنیم.
- برای انتخاب کادر های گرافیکی از گزینه هنر (Art) استفاده می کنیم.
برای گذاشتن عکس به عنوان پس زمینه: format > background > printed water mark
ایجاد سر صفحه و پا صفحه (Header and Footer):
view > Header and Footer
- با انتخاب این گزینه، کادر مربوطه در بالا و پایین صفحه اضافه می شود که میتوان این کادر را به دلخواه قالب بندی کرد.
- بعد از پایان قالب بندی، دکمه بستن را از نوار ابزار سربرگ و پابرگ انتخاب می کنیم.
- توجه: قالب بندی که برای سر صفحه و پا صفحه انجام می دهیم در تمام صفحات تکرار می شود.
نوار ابزار سربرگ و پابرگ:
بعضی از تیترهای آماده را در سر صفحه یا پا صفحه اضافه می کند. (Insert auto text)
(Number format): انتخاب سبک اعداد
ادامه از شماره قبلی (Continue from previous number): شماره هر صفحه را از ادامه شماره صفحه قبلی انتخاب می کند. شروع از مقدار (Start at): شماره صفحه را از مقدار عدد وارد شده شروع می کند.
|
شماره صفحه را وارد می کند. (Insert page number)
برای تغییر قالب شماره صفحه (Format page number)
تاریخ را وارد صفحه می کند (Insert date)
زمان را وارد صفحه می کند (درج > زمان)
تنظیمات مربوط به صفحه (Page setup):
برای اینکه سرصفحه و پاصفحه برای صفحات زوج و فرد متفاوت باشد، وارد تنظیمات صفحه شده و در قسمت طرح بندی (Layout) گزینه صفحات زوج و فرد متفاوت (different odd and even) را تیک می زنیم و برای اینکه سرصفحه و پاصفحه برای صفحه اول متفاوت باشد، گزینه صفحه اول متفاوت (first page) را تیک می زنیم.
بررسی املای هنگام تایپ: بررسی املا هنگام تایپ (Check spelling as you type)
بررسی دستور زبان هنگام تایپ: بررسی دستور زبان هنگام تایپ (Check grammar as you type)
|
مخفی کردن متن نوشته ها: نمایش/مخفی کردن متن نوشته ها (Show/hide document text)
فعال کردن غلط یاب املائی:
ابزارها > گزینه ها > املا و دستور زبان
استفاده از ویژگی تصحیح خودکار (auto correct):
ابزارها > گزینه های تصحیح خودکار > تصحیح خودکار
در قسمت جایگزین (replace)، عبارت اولیه را تایپ می کنیم و در قسمت با (with)، عبارت کاملی را که میخواهیم جایگزین عبارت اولیه شود را تایپ می کنیم. در این حالت با تایپ عبارت اولیه، ورد یک کادر در بالای عبارت اولیه باز کرده، کلمه جایگزین را نشان می دهد، در صورت فشاردادن کلید enter کلمه جایگزین می شود.
از این ویژگی، برای تایپ سریع کلمات بزرگ و یا کلماتی که تایپ آنها مشکل است، استفاده کنید.
متن خودکار (Auto text):
Table > Insert Table
تعداد ستون ها (Number of column) تعداد ردیف ها (Number of row)
|
با استفاده از این ویژگی بعضی از متن های از قبل آماده شده را می توانید به صفحه اضافه کنید. همچنین میتوانید متنهایی را به متن خودکار اضافه کنید و بعدا از آنها استفاده کنید.
ترسیم جدول (Table):
اندازه ستون ها را می توان تعیین کرد: (اندازه ثابت ستونها (Fix column with)
اندازه ستون ها را به اندازه کلمات داخل آن قرار می دهد: (اندازه خودکار بر اساس محتوا (Auto fit to content) اندازه ستون را به اندازه صفحه قرار میدهد. (اندازه خودکار بر اساس پنجره (Auto fit to windows)
|
رفتار متن (Text behavior):
نکته: قبل از رسم جدول، جهت متن را تعیین کنید، در غیر این صورت جدول چپ چین می شود!
برای حرکت بین خانه های جدول:
برای حرکت به سمت جلو از TAB استفاده کنید و برای برگشت به خانه قبل از TAB از Shift + Tab استفاده کنید.
توجه: می توانید با کلیدهای جهت دار نیز این کار را انجام دهید.
برای انتخاب یک ستون، موس را بالای ستون مورد نظر قرار داده، علامت موس عوض شده، با یک کلیک ستون مورد نظر انتخاب می شود.
برای انتخاب چند ستون، کلید Ctrl را نگه دارید!=
برای انتخاب یک سطر، موس را به گوشه چپ یا راست خارج از جدول ببرید (با توجه به جهت). علامت موس تغییر کرده و با یک کلیک، جدول انتخاب می شود.
به هر یک از خانه های جدول یک سلول می گویند.
برای انتخاب یک یا چند سلول، وارد سلول مورد نظر شده و با درگ سلول ها را انتخاب می کنیم.
حذف سلول ها:
روی سلول مورد نظر راست کلیک کرده و حذف سلول ها (delete cells) را انتخاب می کنیم.
شیفت سلولها به چپ (Shift cells left): خانه مورد نظر را حذف کرده، همه سلول ها را به چپ شیفت می دهد.
شیفت سلولها به بالا (Shift celles up): محتویات خانه مورد نظر را حذف کرده، محتویات خانه های زیرین را به بالا شیفت می دهد.
حذف ردیف (Delete entire row): ردیفی که خانه مورد نظر در آن وجود دارد را حذف می کند.
حذف ستون (Delete entire column): ستونی که خانه مورد نظر در آن وجود دارد را حذف می کند.
ادغام کردن سلول ها:
ابتدا سلول های مورد نظر را انتخاب کرده، سپس راست کلیک کرده، گزینه ادغام (merge) را انتخاب می کنیم.
تقسیم کردن سلول ها:
در خانه مورد نظر قرار گرفته، کلیک راست و سپس تقسیم (split) را انتخاب می کنیم، پنجره تقسیم سلول باز شده، تعداد سطرها و ستون ها را وارد می کنیم تا سلول به آن تعداد تقسیم شود.
برای یکسان نمودن طول خانه های جدول:
اندازه خودکار بر اساس محتوا (Auto fit to content): طول ستون ها را به اندازه کلمات داخل آن قرار می دهد.
اندازه خودکار بر اساس پنجره (Auto fit to window): طول جدول را به اندازه صفحه قرار می دهد.
اندازه خودکار بر اساس محتوا (Auto fit to column whit): طول ستون هم اندازه قرار می دهد.